본문 바로가기

한 줄 안에

에미넴(Eminem) 어록 모음

Eminem(EMINƎM/Slim Shady)



I always wished for this, but it's almost turning into more of a nightmare than a dream.

난 항상 이 순간을 바라왔지만, 이 순간은 이제 꿈보다는 악몽에 가까워지고 있어요.


I think my first album opened a lot of doors for me to push the freedom of speech to the limit.

나의 첫 앨범은 표현의 자유의, 한계를 끝까지 밀어붙여 볼 수 있도록 내게 많은 기회를 주었다.


I was poor white trash, no glitter, no glamour, but I'm not ashamed of anything.

나는 가난하고 아무짝에 쓸모없는 백인이었다. 화려함이라고는 전혀 없었지만 결코 부끄러워하지 않았다.


Somewhere deep down there's a decent man in me, he just can't be found.

내 안의 어딘가에도 괜찮은 구석이 있다. 그저 찾을 수 없을뿐. Slim Shady?


There was a while when I was feeling like, 'Damn, if I'd just been born black, I would not have to go through all this'.

'내가 흑인이었다면 이 모든 일을 겪지 않아도 됐을텐데', 하고 생각한 적이 있다.


I need drama in my life to keep making music.

계속 음악을 만들기 위해서는 내 인생에 드라마가 필요하다.


If there's not drama and negativity in my life, all my songs will be really wack and boring or something.

내 인생에 극적인 부분도 비관적인 부분도 없었다면 내 모든 노래는 정말 형편없고 지루했을 것이다.


I don't hate women - they just sometimes make me mad.

나는 여자를 싫어하지 않아요. 그저 여자들이 가끔 나를 화나게 만드는 거죠.


I might talk about killing people, but that doesn't mean I do it.

내가 살인에 대해 이야기할 수도 있겠지만 그것이 행동에 옮기겠다는 뜻은 아닙니다.


Fame hit me like a ton of bricks.

하루 아침에 유명인이 되었어요.


Anybody with a sense of humor is going to put on my album and laugh from beginning to end.

유머감각이 있는 사람이라면 내 앨범을 틀어놓고 처음부터 끝까지 웃을 겁니다.


Before I was famous, when I was just working in Gilbert's Lodge, everything was moving in slow motion.

내가 유명해지기 전 식당 종업원으로 일할 때는 모든 것이 슬로비디오처럼 움직였죠.


Dealing with backstabbers, there was one thing I learned. They're only powerful when you got your back turned.

뒤통수 치는 사람들을 겪으면서 배운 게 한 가지 있습니다. 그런 사람들은 당신이 등을 보였을 때만 강하다는 사실입니다.


I say what I want to say and do what I want to do. There's no in between. People will either love you for it or hate you for it.

나는 내가 하고 싶은 말을 하고, 하고 싶은 일을 합니다. 그 중간은 없어요. 마찬가지로 사람들은 당신의 이런 점 때문에 당신을 좋아하거나 싫어할 것입니다.


It'd be stupid for me to sit here and say that there aren't kids who look up to me, but my responsibility is not to them. I'm not a baby sitter.

나를 동경하는 아이들이 없다고 한다면 말도 안될 것이다. 하지만 내가 그 아이들을 책임질 의무는 없다. 나는 유모가 아니다.


The truth is you don't know what is going to happen tomorrow. Life is a crazy ride, and nothing is guaranteed.

내일 무슨 일이 일어날지는 아무도 모릅니다. 인생은 롤러코스터와 같고, 아무것도 보장되지 않습니다.


My only scheme was to be a rapper.

나의 유일한 계획은 래퍼가 되는 것이었다.


Sometimes I feel like rap music is almost the key to stopping racism.

가끔 나는 랩이 인종차별을 멈출 수 있는 열쇠가 아닐까 생각합니다.





Eminem - Recovery - 10점
에미넴 (Eminem) 노래/유니버설(Universal)